Od 6.-12. listopada obilježavamo Međunarodni tjedan disleksije. Disleksija je specifična teškoća čitanja koja zahvaća razvoj pismenosti i jezične vještine. Uz disleksiju- poremećaj čitanja, često se javlja disgrafija-poremećaj pisanja, diskalkukija-poremećaj računanja. Djeca s disleksijom čitaju netočno, usporenije, prave greške ispuštanja, zamjene slova ili slogova, dodavanje, imaju teškoća s razumijevanjem pročitanog. Disgrafija se odnosi na teškoće sricanja, pisanja grafema, zamjena ili ispuštanja slova ili slogova, zrcalno pisanje slova i brojeva, nečitak rukopis, teže primjenjuju gramatička i pravopisna pravila u pisanju. Kod diskalkulije se javljaju teškoće s ovladavanjem značenja broja, numeričkim činjenicama ili računanjima, osnovnim matematičkim operacijama, ovladavanjem matematičkog nazivlja i terminologije, teškoće s matematičkim zaključivanjem. Dijagnoza se postavlja većinom krajem trećeg razreda kada se očekuje da je učenik ovladao automatiziranim čitanjem. Uz logopedsku procjenu važna i psihološka procjena, te pregled sluha.
Tema ovogodišnjeg tjedna disleksije je Raising the volume ( dignimo glas). U nastavku možete pročitati savjete za roditelje, te savjete za učitelje u radu s djecom koja imaju disleksiju.
Radionicu o disleksije provele su školska logopedinja Davorka Gorek i studentica logopedije Lucija Tomić s učenicima 4. razreda.
Brošura – savjeti za roditelje djece s disleksijom
Brošura – savjeti za učitelje i nastavnike učenika s disleksijom