Proteklog tjedna učenici predmetne nastave naše škole imali su priliku zakoračiti u svijet virtualne stvarnosti putem VR filma Lovci sakupljači, autora Davora Rostuhara. Film, prikazan u okviru pokretnog kina koje putuje po školama, pružio je našim učenicima jedinstvenu priliku da dožive snagu VR tehnologije i njezinu primjenu u obrazovanju.
Organizacija događaja bila je pravi izazov. Uz kompromis i suradnju tima VR kina i naših djelatnika, uspjeli smo savladati sve prepreke i uspješno provesti ovaj inovativni projekt. Naša škola time se uključila u novi projekt “Teleportacija u škole”, čiji je cilj omogućiti učenicima u Hrvatskoj jedinstveno iskustvo učenja pomoću najnovije digitalne tehnologije koja se sve više koristi u obrazovanju širom svijeta.
Posljednjih nekoliko godina mnogo se govori o prednostima i nedostacima digitalizacije škola kao odgojno – obrazovnih ustanova. Uz sve nepovoljne utjecaje pretjerane upotrebe tehnologije kod mladih, nije mudro ignorirati stvarnost sadašnjeg trenutka u kojem su takve prakse sveprisutne. O prednosti tzv. ‘srednjeg puta’ govori citat znanstvenika, pedagoga i psihologa Borisa Jokića:
“Digitalna tehnologija u obrazovanju se može koristiti za mnoge glupe stvari. Međutim, ako je koristimo na ispravan način, ako pomoću nje omogućimo učenicima jedinstvena iskustva učenja, psihološko uranjanje u svjetove koje nikad ne bi mogli doživjeti, onda za ishod imamo bolje obrazovanje, motiviranije učenike, zadovoljnije nastavnike i ono što zapravo digitalna tehnologija i jest – obogaćenje učenja, poučavanja, obrazovanja, a ako hoćete i života.”
Reakcije učenika naše škole na iskustvo VR filma možete pogledati na slijedećoj poveznici: REZULTATI ANKETE.
Analiza rezultata ankete provedene među učenicima otkrila je niz zanimljivih stavova o njihovom iskustvu s VR tehnologijom. Većina učenika izjavila je da im je film bio izrazito zanimljiv i edukativan, a velik broj njih smatra da su zahvaljujući VR tehnologiji bolje zapamtili sadržaje nego kroz tradicionalne metode učenja poput predavanja ili udžbenika. Neki učenici istaknuli su kako su prvi put koristili VR tehnologiju, dok je značajan dio već imao iskustvo s njom, što je dodatno obogatilo njihovu percepciju ovog projekta.
Zanimljivo je napomenuti da su učenici VR film ocijenili ne samo kao zanimljiviji, već i kao učinkovitiji način učenja u usporedbi s klasičnim metodama. Povijest je prepoznata kao predmet na kojem bi rado gledali slične sadržaje, no istovremeno su spomenuli i druge predmete poput geografije i umjetnosti kao potencijalna područja za primjenu VR-a. Iako su neki učenici doživjeli blage nelagode, poput bolova u očima ili glavobolje, ukupni dojmovi su bili iznimno pozitivni.