Prijevremeni upis

Poštovani roditelji, skrbnici,

 ovim putem Vas obaviještavamo da će se u prvi razred osnovne škole upisivati djeca koja do 1. travnja 2023. godine imaju navršenih šest godina života.

Međutim, iznimno, na zahtjev roditelja/staratelja i prijedlog Stručnog povjerenstva Škole, u prvi razred se može upisati i dijete koje do kraja tekuće godine navršava šest godina života (prijevremeni upis).

 U tom slučaju roditelj/staratelj podnosi zahtjev Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje u Zagrebačkoj županiji, Ispostava Jastrebarsko, Antuna Mihanovića 14, najkasnije do 31.3.2023. godine. Zahtjevu se prilaže: rodni list i uvjerenje o prebivalištu ili boravištu za dijete, te mišljenje stručnog tima predškolske ustanove o psihofizičkom stanju djeteta. Također, potrebno je ispuniti obrazac koji možete preuzeti s niže navedene poveznice te obaviti psihološko testiranje kako bi se vidjelo je li dijete emocionalno zrelo za školu.

Dodatno, sve o upisima što vrijedi za Zagrebačku županiju možete pročitati i na sljedećoj poveznici te  proučiti obavijest Upravnog odjela za odgoj i obrazovanje o potrebnoj dokumentaciji za sistematski pregled pri školskoj medicini. 

 Za liječnički pregled u svrhu utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta radi upisa u prvi razred osnovne škole koieg provodi Zavod za javno zdravstvo Zagrebačke županiie, Služba za školsku i sveučilišnu medicinu, Ispostava Jastrebarsko, Kralja Tomislava 29, Jastrebarsko potrebno je dijete naručiti putem aplikacije Kvačica.hr (https://kvacica.hr/) gdje su navedene sve upute o načinu naručivanja. Naručiti se možete od 31. ožujka 2023. na dalje. Na liječnički pregled potrebno je donijeti zdravstvenu iskaznicu djeteta, iskaznicu cijepljenja, Zubnu putovnicu (izdaje djetetov stomatolog), medicinsku dokumentaciju ako je dijete ima (povijesti bolesti, otpusna pisma i sl.) te ispunjen Upitnik za roditelje (koji se može naći na aplikaciji kvacica.hr).

 Naše buduće prvašiće u školi ćemo upoznavati od 17.4. do 28.4. te ćete u tu svrhu od nas dobiti pozivnicu za dolazak u školu koja će Vas čekati na kućnoj adresi ili u vrtiću. 

 Za sva pitanja stojimo Vam na raspolaganju putem e-maila ili niže navedenih brojeva telefona!

 Stručne suradnice logopedinja i pedagoginja

 Kontakti:

Osnovna škola “Klinča Sela” Klinča Sela, Amruševa 32, Klinča Sela

e-mail: davorka.gorek@skole.hr, antonija.karamatic4@gmail.com 

Telefon: 6560 151 (logoped), 6586 951 (pedagog)

 Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u Zagrebačkoj županiji, Ispostava Jastrebarsko, Antuna Mihanovića 14

Telefon: 6281-115, e-mail: anita.seserinac.bauer@zagrebacka-zupanija.hr

 Školska medicina, Dom zdravlja Jastrebarsko:

Kontakt: 01/6272-745, e-mail: skolska.medicina.jastrebarsko@zzjz-zz.hr

Obrazac za prijevremeni upis

Karakteristike šestgodišnjaka i sedmogodišnjaka
Svako dijete je specifično,  razvoj  svakog djeteta je različit (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi pa primjereno tome možemo izabrati aktivnosti koje ćemo mu ponuditi.

 

Tjelesni razvoj

  • prosječna visina je oko 120 cm za dječake i  oko 117 cm za djevojčice,  a težina oko 20 kg za dječake, dok je za djevojčice  nešto manja
  • svi osjetilni organi su potpuno razvijeni
  • uspostavljena je kontrola fizioloških potreba
  • dobro je razvijeno mišićno tkivo
  • u tijeku je izmjena mliječnih zuba

Gruba motorika

  • vozi bicikl, kliže, kotura, pliva
  • održava ravnotežu, hoda ravno po crti
  • preskače uže, skače s visine od oko 40 cm, stoji na jednoj nozi, jednom rukom hvata loptu, samostalno se oblači

Fina motorika

  • palcem može dotaknuti svaki prst
  • reže škaricama jednostavnije oblike
  • koristi se jedaćim priborom, veže vezice na cipelama
  • precrtava jednostavnije oblike, ravne i zakrivljene linije, boji unutar zadanih prostora
  • precrtava brojke i slova iako ih ne poznaje
  • povlači ravne i zakrivljene crte, povlači poteze olovkom između zadanih točaka
  • olovku drži lagano, pravilno  i bez grča  te kontrolira pritisak olovke na papir

Intelektualne sposobnosti

  • početak razvoja logičkih operacija
  • uočava sličnosti i razlike
  • promatra s određenim ciljem
  • povezuje dijelove u cjelinu
  • razlikuje pojmove vremena
  • zaključuje o jednostavnim uzročno posljedičnim vezama
  • razlikuje parametre različitih veličina nekog predmeta
  • zna koji dijelovi nedostaju kompletnom liku čovjeka
  • u stanju je izvršiti trostruki nalog
  • ima pojam količine, u stanju je shvatiti proces zbrajanja i oduzimanja, zbraja i oduzima u skupu broja 5
  • u stanju je grupirati predmete po boji, obliku, veličini i sl.
  • može sastaviti  jednostavniju cjelinu od dijelova
  • uočava razlike i prepoznaje sličnosti
  • prepoznaje glas kojim započinje riječ
  • tiskanim slovima zna napisati ime i prezime
  • u stanju je ponoviti niz od pet brojeva
  • mehanički broji do 10 i više
  • zna što dolazi ispred (ispred broja 5)
  • može precrtati jednostavnije likove
  • točno imenuje boje i tonove
  • pamti pojmove koji ga zanimaju
  • trajanje pažnje je oko 15 – 20 minuta
  • koncentracija na aktivnost koja ga zanima može potrajati i do 60 minuta

Govorne sposobnosti

  • govor je korektan i jasan
  • pita za značenje apstraktnih riječi
  • može opisati događaj iz prošlog iskustva
  • u govoru ispravno upotrebljava buduće i prošlo vrijeme
  • artikulira sve glasove (moguće nepravilnosti u izgovoru  R, LJ, NJ)
  • u stanju je napisati i pročitati vlastito ime
  • može prepričati kratku priču nakon što je čuje
  • upotrebljava 2500-3000 riječi
  • primjećuje rimu u pjesmama
  • raspoznaje glasove od kojih se sastoji kraća riječ
  • može pamtiti pjesmice ili dijelove nekog teksta koji ga zanima

Emocionalni i socijalni razvoj

  • primjetan začetak samodiscipline i samokontrole
  • emocije su još uvijek burne
  • prisutni  realistični strahovi
  • prepoznaje vlastite osjećaje ljubavi i sreće, ljutnje i razočaranja
  • može surađivati s drugima  u nekoj zajedničkoj aktivnosti
  • ponaša se zaštitnički prema mlađima
  • suosjeća s drugima
  • bira omiljenog prijatelja
  • poštuje pravila igre
  • samostalan u brizi o sebi (obuva cipele, koristi pribor za jelo, može otići u susjedstvo, održava higijenu)
  • razlikuje poželjno od nepoželjnog ponašanja
  • teže uspijeva odgoditi potrebe, ali ih odgađa nakon uvjeravanja
  • uživa u osjećaju pripadnosti
  • usvojilo je osnovne norme ponašanja
Skip to content