Prijevremeni upis

Poštovani roditelji, skrbnici,

ovim putem Vas obaviještavamo da će se u prvi razred osnovne škole upisivati djeca koja do 1. travnja 2025. godine imaju navršenih šest godina života.

Međutim, iznimno, na zahtjev roditelja/staratelja i prijedlog Stručnog povjerenstva Škole, u prvi razred se može upisati i dijete koje do kraja tekuće godine navršava šest godina života (prijevremeni upis).

U tom slučaju roditelj/staratelj podnosi zahtjev Upravnom odjelu za odgoj i obrazovanje u Zagrebačkoj županiji, Ispostava Jastrebarsko, Antuna Mihanovića 14, najkasnije do 31.3.2025. godine. Zahtjevu se prilaže: rodni list i uvjerenje o prebivalištu ili boravištu za dijete, te mišljenje stručnog tima predškolske ustanove o psihofizičkom stanju djeteta. Također, potrebno je ispuniti obrazac koji možete preuzeti s niže navedene poveznice te obaviti psihološko testiranje kako bi se vidjelo je li dijete emocionalno zrelo za školu.

Za liječnički pregled u svrhu utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta radi upisa u prvi razred osnovne škole koieg provodi Zavod za javno zdravstvo Zagrebačke županiie, Služba za školsku i sveučilišnu medicinu, Ispostava Jastrebarsko, Kralja Tomislava 29, Jastrebarsko potrebno je dijete naručiti putem aplikacije Kvačica.hr (https://kvacica.hr/) gdje su navedene sve upute o načinu naručivanja.  Na liječnički pregled potrebno je donijeti zdravstvenu iskaznicu djeteta, iskaznicu cijepljenja, Zubnu putovnicu (izdaje djetetov stomatolog), medicinsku dokumentaciju ako je dijete ima (povijesti bolesti, otpusna pisma i sl.) te ispunjen Upitnik za roditelje (koji se može naći na aplikaciji kvacica.hr).

Naše buduće prvašiće u školi ćemo upoznavati od 7.4. do 16.4.2025. te ćete u tu svrhu od nas dobiti pozivnicu za dolazak u školu koja će Vas čekati na kućnoj adresi ili u vrtiću.

Za sva pitanja stojimo Vam na raspolaganju putem e-maila ili niže navedenih brojeva telefona!

Stručne suradnice logopedinja i pedagoginja

Kontakti:

Osnovna škola “Klinča Sela” Klinča Sela, Amruševa 32, Klinča Sela

e-mail: davorka.gorek@skole.hr,

Telefon: 01/6560-151 (logoped), 01/6586-951 (pedagog)

Upravni odjel za odgoj i obrazovanje u Zagrebačkoj županiji, Ispostava Jastrebarsko, Antuna Mihanovića 14

Telefon: 01/6281-115, e-mail: anita.seserinac.bauer@zagrebacka-zupanija.hr

Školska medicina, Dom zdravlja Jastrebarsko:

Kontakt: 01/6272-745, e-mail: skolska.medicina.jastrebarsko@zzjz-zz.hr

 

OBRAZAC za prijevremeni upis

Karakteristike šestgodišnjaka i sedmogodišnjaka
Svako dijete je specifično,  razvoj  svakog djeteta je različit (npr. razlike u razvoju dječaka i djevojčica ili razlike među djecom koje potječu iz različitih socio-kulturnih sredina). Ipak, postoji mnogo zajedničkih karakterističnih osobina koje se u literaturi navode kao norme za pojedinu dob. Poznavanje normi nam omogućava da znamo koja postignuća možemo, a koja ne možemo očekivati od djeteta određene dobi pa primjereno tome možemo izabrati aktivnosti koje ćemo mu ponuditi.

 

Tjelesni razvoj

  • prosječna visina je oko 120 cm za dječake i  oko 117 cm za djevojčice,  a težina oko 20 kg za dječake, dok je za djevojčice  nešto manja
  • svi osjetilni organi su potpuno razvijeni
  • uspostavljena je kontrola fizioloških potreba
  • dobro je razvijeno mišićno tkivo
  • u tijeku je izmjena mliječnih zuba

Gruba motorika

  • vozi bicikl, kliže, kotura, pliva
  • održava ravnotežu, hoda ravno po crti
  • preskače uže, skače s visine od oko 40 cm, stoji na jednoj nozi, jednom rukom hvata loptu, samostalno se oblači

Fina motorika

  • palcem može dotaknuti svaki prst
  • reže škaricama jednostavnije oblike
  • koristi se jedaćim priborom, veže vezice na cipelama
  • precrtava jednostavnije oblike, ravne i zakrivljene linije, boji unutar zadanih prostora
  • precrtava brojke i slova iako ih ne poznaje
  • povlači ravne i zakrivljene crte, povlači poteze olovkom između zadanih točaka
  • olovku drži lagano, pravilno  i bez grča  te kontrolira pritisak olovke na papir

Intelektualne sposobnosti

  • početak razvoja logičkih operacija
  • uočava sličnosti i razlike
  • promatra s određenim ciljem
  • povezuje dijelove u cjelinu
  • razlikuje pojmove vremena
  • zaključuje o jednostavnim uzročno posljedičnim vezama
  • razlikuje parametre različitih veličina nekog predmeta
  • zna koji dijelovi nedostaju kompletnom liku čovjeka
  • u stanju je izvršiti trostruki nalog
  • ima pojam količine, u stanju je shvatiti proces zbrajanja i oduzimanja, zbraja i oduzima u skupu broja 5
  • u stanju je grupirati predmete po boji, obliku, veličini i sl.
  • može sastaviti  jednostavniju cjelinu od dijelova
  • uočava razlike i prepoznaje sličnosti
  • prepoznaje glas kojim započinje riječ
  • tiskanim slovima zna napisati ime i prezime
  • u stanju je ponoviti niz od pet brojeva
  • mehanički broji do 10 i više
  • zna što dolazi ispred (ispred broja 5)
  • može precrtati jednostavnije likove
  • točno imenuje boje i tonove
  • pamti pojmove koji ga zanimaju
  • trajanje pažnje je oko 15 – 20 minuta
  • koncentracija na aktivnost koja ga zanima može potrajati i do 60 minuta

Govorne sposobnosti

  • govor je korektan i jasan
  • pita za značenje apstraktnih riječi
  • može opisati događaj iz prošlog iskustva
  • u govoru ispravno upotrebljava buduće i prošlo vrijeme
  • artikulira sve glasove (moguće nepravilnosti u izgovoru  R, LJ, NJ)
  • u stanju je napisati i pročitati vlastito ime
  • može prepričati kratku priču nakon što je čuje
  • upotrebljava 2500-3000 riječi
  • primjećuje rimu u pjesmama
  • raspoznaje glasove od kojih se sastoji kraća riječ
  • može pamtiti pjesmice ili dijelove nekog teksta koji ga zanima

Emocionalni i socijalni razvoj

  • primjetan začetak samodiscipline i samokontrole
  • emocije su još uvijek burne
  • prisutni  realistični strahovi
  • prepoznaje vlastite osjećaje ljubavi i sreće, ljutnje i razočaranja
  • može surađivati s drugima  u nekoj zajedničkoj aktivnosti
  • ponaša se zaštitnički prema mlađima
  • suosjeća s drugima
  • bira omiljenog prijatelja
  • poštuje pravila igre
  • samostalan u brizi o sebi (obuva cipele, koristi pribor za jelo, može otići u susjedstvo, održava higijenu)
  • razlikuje poželjno od nepoželjnog ponašanja
  • teže uspijeva odgoditi potrebe, ali ih odgađa nakon uvjeravanja
  • uživa u osjećaju pripadnosti
  • usvojilo je osnovne norme ponašanja
Skip to content