
U sklopu tjedna posvećenog kodiranju i digitalnom obrazovanju, učenici 6.b razreda koji pohađaju izvannastavnu aktivnosti pod nazivom „BrAIn – umjetna inteligencija“ koristili su interaktivni digitalni sadržaj AI for Oceans kojeg je pripremila organizacija Code.org
Učenici su trenirali AI-model koji prepoznaje morske životinje i otpad u oceanu, istražujući kako strojno učenje funkcionira i kako se model poboljšava s vremenom i s većim brojem podataka.

Kroz ovu aktivnost učenici su ostvarili sljedeće ishode:
- Razumjeli su pojam umjetne inteligencije i osnovne principe strojnog učenja — kako model uči iz primjera, te da nije savršen i može griješiti
- Naučili su razliku između podataka koje model koristi (npr. slike morskih životinja, otpad) i načina na koji se model poboljšava s više treninga
- Razvijali su vještine rješavanja problema i kritičkog razmišljanja: promišljali su kako i zašto model pogrešno klasificira te što to znači u kontekstu zaštite oceana
- Povezali su digitalno znanje s temama održivosti – osvijestili su utjecaj ljudskih aktivnosti na oceane i kako tehnologija (UI) može biti alat za zaštitu okoliša
- Razvijali su navike digitalnog učenja i suradnje: zajednički su istraživali, testirali i razgovarali o rezultatima svojih modela
Ovim su učenici 6.b razreda pokazali da mogu biti kreatori – ne samo korisnici – tehnologije, istražujući kako se umjetna inteligencija razvija i kako može služiti društvu i okolišu. Aktivnost je bila motivirajuća i poticajna za kontinuirano učenje u području digitalnih vještina.



